Virtuaalista vertaistukea nivelrikkoisille Virtuaalista vertaistukea nivelrikkoisille

Suomen Nivelyhdistys ry järjestää erityisesti työikäisten nivelrikkoisten omia virtuaalisia vertaistukiryhmiä (Virtu). Virtu-ryhmissä pääset keskustelemaan, miten nivelrikko ja muut nivelongelmat vaikuttavat työssä jaksamiseen, millainen liikunta tukee nivelterveyttä, miten henkinen jaksaminen voi parantua, miten sujuu työn ja arjen yhteensovittaminen myös kipujen ja liikuntarajoitteiden kanssa.

Virtu-ryhmät kokoontuvat kolme kertaa kuukaudessa. Kokoukset alkavat klo 18 ja kestävät 1,5 tuntia. HUOM! Kellonaikaa siirrettiin viidestä kuuteen, jotta töissä käyvät ehtivät mukaan. Ideana on jatkaa ryhmän vetäjän lyhyen alustuksen jälkeen keskustelua päivän teeman ympärillä sekä puhua muista mielen päällä olevista asioista. Ryhmien ohjaajina toimivat Suomen Nivelyhdistyksen aluesuunnittelijat Annis, Rauni ja Hanna.

Rekisteröityminen ja ilmoittautuminen: Osallistuminen edellyttää järjestelmään rekisteröitymistä, mutta voit halutessasi esiintyä nimimerkillä. Rekisteröityminen: ohjeet. Lisätietoa tietosuojasta löydät linkin takaa: tietosuojaseloste.

Lisäksi kuhunkin kokoukseen tulee ilmoittautua. Ilmoittautuminen tapahtuu sivulle kirjautuneena klikkaamalla ilmoittaudu linkkiä. Paikkoja on rajattu määrä (10 henkeä per ryhmä). Peruthan ilmoittautumisesi samalta sivulta peruuta ilmoittautuminen -linkistä. Ilmoittautuminen ja ilmoittautumisen peruminen: ohjeet. Lisätietoja: vertaistuki@nivel.fi.

Tekniset vaatimukset: VIRTU-kokoukseen voi osallistua tietokoneella, jossa on mikä tahansa Flash-sovelluksia tukeva Internet-selain. Mobiililaitteella osallistuminen ei ole tällä hetkellä mahdollista. Ryhmäkeskusteluihin osallistumiseen riittää se, että tietokoneessasi on sisäänrakennettu mikrofoni. Videokuvaa ei jaeta. Suosittelemme kuitenkin erillisen headsetin käyttöä. Jos sinulla on teknisiä ongelmia, soita 050 5252 026 (Anne Hirvonen) tai ota yhteyttä osoitteeseen vertaistuki@nivel.fi. Osallistuminen ja Virtusta poistuminen: ohjeet.

Tervetuloa!

Suomen Nivelyhdistys ry

Tutustu toimintaamme osoitteessa www.nivel.fi.

Verkkokokous

Aug
Virtu 29.8. - Luonnon vaikutus mieleen ja kehoon
29.8. klo 18.00 — 19.30
Virtu 3.9. - Millaista on arki nivelrikon kanssa?
3.9. klo 18.00 — 19.30
Virtu 17.9. - Selviytymisopas terveystiedon viidakkoon
17.9. klo 18.00 — 19.00
Virtu 26.9. - Mistä apuvälineitä arjesta selviytymiseen?
26.9. klo 18.00 — 19.30
Virtu 8.10. -Tuulee, sataa – kolottaa. Onko säällä vaikutusta oireisiin?
8.10. klo 18.00 — 19.30
Virtu 16.10. - Jalkaterveys
16.10. klo 18.00 — 19.00
Virtu 24.10. - Milloin tarvitaan apuun tekoniveliä?
24.10. klo 18.00 — 19.30
Virtu 5.11. - Mikä merkitys ruokavaliolla on?
5.11. klo 18.00 — 19.30
Virtu 21.11. Miten kuntoutan itseäni ennen ja jälkeen tekonivelleikkauksen?
21.11. klo 18.00 — 19.30
Virtu 27.11. - Voimaa kaamoksen keskelle – mikä auttaa jaksamaan?
27.11. klo 18.00 — 19.00
Virtu 3.12. - Porinoita joulua odotellessa – vertaiskeskustelua