Virtuaalista vertaistukea nivelrikkoisille Virtuaalista vertaistukea nivelrikkoisille

Suomen Nivelyhdistys ry järjestää työikäisten nivelrikkoisten omia virtuaalisia vertaistukiryhmiä (Virtu). Virtu-ryhmissä pääset keskustelemaan, miten nivelrikko ja muut nivelongelmat vaikuttavat työssä ja arjessa jaksamiseen, millainen liikunta tukee nivelterveyttä tai miten henkinen jaksaminen voi parantua.

Virtu-ryhmät kokoontuvat kaksi kertaa kuukaudessa. Kokoukset alkavat klo 18 ja kestävät 1,5 tuntia. Ryhmän vetäjän lyhyen alustuksen jälkeen keskustelua jatketaan päivän teemasta ja muista mielen päällä olevista asioista. Ohjaajina toimivat Suomen Nivelyhdistyksen aluesuunnittelijat Annis ja Rauni. Keskusteluja vetävät toisinaan myös ulkopuoliset luennoijat.

Rekisteröityminen ja ilmoittautuminen: Osallistuminen edellyttää järjestelmään rekisteröitymistä, mutta voit halutessasi esiintyä nimimerkillä. Rekisteröityminen: ohjeet. Lisätietoa tietosuojasta: tietosuojaseloste.

Kaikki kokouksiin tulee ilmoittautua. Ilmoittautuminen tapahtuu sivulle kirjautuneena klikkaamalla ilmoittaudu linkkiä. Paikkoja on rajattu määrä (10 henkeä per ryhmä). Peruthan ilmoittautumisesi samalta sivulta peruuta ilmoittautuminen -linkistä. Ilmoittautuminen ja ilmoittautumisen peruminen: ohjeet. Lisätietoja: vertaistuki@nivel.fi.

Tekniset vaatimukset: VIRTU-kokouksiin voit osallistua  tietokoneella tai  mobiililaitteella (älypuhelin tai pädi). Ryhmäkeskusteluihin osallistumiseen riittää se, että tietokoneessasi on sisäänrakennettuna mikrofoni. Videokuvaa ei jaeta. Suosittelemme kuitenkin erillisen headsetin käyttöä. Jos sinulla on teknisiä ongelmia, soita 050-5252 026 (Leena Nieminen) tai ota yhteyttä osoitteeseen vertaistuki@nivel.fi. Osallistuminen ja Virtusta poistuminen: ohjeet.

Huom! Virtu ei toimi Microsoft Edge -selaimella. Käytäthän muuta selainta.

Kevään 2020 Virtut on teemoitettu ja aikataulutettu.  Lisäksi Virtu-vertaisryhmissä vierailee ulkopuolisia asiantuntijoita. Seuraa viestintäämme mm. Facebookissa.

Tervetuloa!

Suomen Nivelyhdistys ry

Tutustu toimintaamme osoitteessa www.nivel.fi.

Verkkokokous

Virtu 3.3.2020 Mitä apukeinoja ja -välineitä on tarjolla?
3.3. klo 18.00 — 19.30
Virtu 17.3.2020 Unen ja levon merkitys
17.3. klo 18.00 — 19.30
Virtu 7.4.2020 Millainen liikunta helpottaa oloa?
7.4. klo 18.00 — 19.30
Virtu 21.4.2020 Nivelrikon itsehoidon lääkitys
21.4. klo 18.00 — 19.30
May
Virtu 5.5.2020 Miten auttaa perheenjäseniä ymmärtämään?
5.5. klo 18.00 — 19.30
May